Замовити зворотній дзвінок
x
Ім'я Телефон Питання


Електронні системи допомоги при парковці

Паркувальна система (система допомоги при парковці, повсякденна назва - парктроник) є допоміжною системою активної безпеки автомобіля, що полегшує процес парковки автомобіля. Найбільша ефективність від застосування паркувальної системи реалізується при русі автомобіля заднім ходом, в темний час доби, при сильному тонуванні стекол, а також в умовах обмеженого простору (парковка, гараж та ін.).

 

Паркувальні системи можна умовно розділити на дві великі групи - пасивні і активні. Пасивні паркувальні системи представляють тільки необхідну для парковки інформацію, при цьому керування автомобілем здійснюється водієм. Активні паркувальні системи забезпечують паркування автомобіля в автоматичному або автоматизованому (автоматично виконуються окремі функції) режимі.

На один автомобіль може бути встановлено кілька пасивних паркувальних систем. В основу роботи пасивних паркувальних систем покладено контроль відстані до перешкоди і інформування водія про це.

 

Торгова назва Парктронік (Parktronic System), з огляду на його популярность, стало прозивним ім'ям більшості пасивних паркувальних систем, що встановлюються на автомобілі. Конструктивно Парктронік включає датчики паркування, електронний блок управління і пристрій індикації.

В якості датчиків паркування використовуються ультразвукові датчики. Зазвичай встановлюється 4-8 датчиків парковки, з яких 4 задніх датчика і, при необхідності, 2-4 передніх датчика. Датчики встановлюються, як правило, в передньому і задньому бампері автомобіля. Датчик посилає сигнал ультразвукової частоти (близько 40 кГц) і приймає його відображення від перешкоди. Чим менше час повернення сигналу, тим ближче знаходиться перешкода. Ефективна робота датчика парковки здійснюється на відстані 0,25-1,8 м від перешкоди.

Електричні сигнали від датчиків надходять в електронний блок керування. Залежно від величини сигналів електронний блок формує інформацію для пристрою індикації.

Пристрій індикації (індикаторний пристрій) служить для відображення інформації про наближення до перешкоди і попередження водія про небезпеку. У пристроях застосовуються такі види індикації: звукова; світлова; цифрова; оптична.

Робота звукового індикаторного пристрою характеризується подачею звукових сигналів з певною частотою в залежності від відстані до перешкоди (від переривчастого до безперервного сигналу). Звукова сигналізація, наприклад, використовується в системі APS.

 

У пристроях, обладнаних світловою індикацією, використовується світлова шкала, реалізована за допомогою світлодіодів різного кольору. Залежно від відстані до перешкоди відбувається зміна кольору від зеленого до червоного.

Пристрій цифрової індикації показує фактичну відстань до перешкоди. Зазвичай цифрова індикація поєднана зі світловою індикацією. Оптична індикація передбачає наявність рідкокристалічного дисплея, на який виноситься цифрова і колірна інформація, а також схематичне зображення автомобіля. Прикладом оптичної паркувальної системи є система OPS. З метою поліпшення заднього огляду і полегшення руху і паркування заднім ходом, в автомобілях може встановлюватися камера заднього виду. Відеокамера знімає те, що відбувається за автомобілем і передає на інформаційний дисплей. Крім цього, на інформаційний дисплей може виводитися рекомендований напрямок руху.

Камера заднього виду є одним з елементів системи кругового огляду. Включення камери проводиться при включенні передачі заднього ходу. За своєю суттю, камера заднього виду є різновидом пасивної паркувальної системи.

Система автоматичного паркування (інше найменування - Інтелектуальна система допомоги при парковці, повсякденна назва - паркувальний автопілот) відноситься до активних паркувальним системам, тому що забезпечує парковку автомобіля в автоматичному або автоматизованому (автоматично виконуються окремі функції) режимі.

Різні системи автоматичного паркування допомагають при виконанні паралельної парковки, перпендикулярної парковки. Більш поширені системи з паралельним паркуванням. Автоматична парковка здійснюється за рахунок узгодженого управління кутом повороту рульового колеса і швидкості руху автомобіля.

Конструкція системи автоматичного паркування включає ультразвукові датчики, вимикач, електронний блок управління, а також виконавчі пристрої систем автомобіля. В інтелектуальній системі допомоги при парковці використовуються ультразвукові датчики, аналогічні пасивним паркувальним системам, але мають велику дальність дії (до 4,5 м). Кількість датчиків залежно від різновиду системи різниться. Наприклад в системі Park Assist останнього покоління встановлюється 12 ультразвукових датчиків: 4 - попереду, 4 ззаду і 4 з боків автомобіля.

Включення системи здійснюється примусово при необхідності здійснити парковку. Для цього на панелі приладів (рульовому колесі) є спеціальний вимикач.

Електронний блок управління приймає сигнали від ультразвукових датчиків і перетворює їх в управлінський вплив на виконавчі пристрої, в якості яких виступають інші системи автомобіля: курсової стійкості, управління двигуном, електропідсилювач рульового управління, автоматична коробка передач. Взаємодія з зазначеними системами здійснюється через відповідні електронні блоки управління.

Необхідна для автоматичного паркування інформація виводиться на інформаційний дисплей і використовується водієм в процесі паркування.


Роботу системи автоматичного паркування умовно можна розділити на два етапи: пошук відповідного місця на парковці і власне виконання парковки.

 

Пошук відповідного місця на парковці проводиться за допомогою ультразвукових датчиків. Наприклад, в конструкції системи Park Assist для цієї мети передбачено чотири бічних ультразвукових датчика - по два з кожного боку автомобіля. При русі автомобіля уздовж ряду припаркованих машин з певною швидкістю (до 40 км / год при паралельній парковці і до 20 км / год при поперечної парковці) датчики фіксують відстань між ними, а в системі Park Assist Vision - і їх положення щодо транспортного засобу (паралельно або перпендикулярно). Сигнали датчиків обробляються електронним блоком управління. Якщо відстань для парковки достатня, система подає сигнал водієві - виводить на інформаційний дисплей автомобіля відповідну інформацію. В системі Park Assist за достатню для парковки відстань приймається відстань, що перевищує довжину автомобіля на 0,8 м, в системі Advanced Park Assist - на 1 м.

Парковка транспортного засобу може здійснюватися двома способами - безпосередньо водієм за допомогою пропонованих системою інструкцій або автоматично без участі водія.

Візуальні та тестові інструкції водієві виводяться на інформаційний дисплей. Вони стосуються рекомендацій по повороту рульового колеса на певний кут і напрямку руху. Такий спосіб автоматизованої парковки використовується в системі Advanced Park Assist.

Автоматична парковка проводиться шляхом упорядкованого впливу на виконавчі механізми систем автомобіля:

  • електродвигун електричного підсилювача рульового управління;
  • насос зворотної подачі і клапани гальмівних механізмів системи курсової стійкості;
  • електродвигун дросельної заслонки системи управління двигуном;
  • електромагнітні клапани автоматичної коробки передач.

З метою безпеки руху роботу системи завжди можна перевести з автоматичного режиму в ручний режим. В останніх конструкціях системи автоматична парковка може проводитися при знаходженні водія як в автомобілі, так і за його межами - з ключа.